WIG20 - czas na media ?

Dwie najbardziej cykliczne branze mające swoich przedstawicieli w WIG20 to banki i media. W sytuacji recesji banki tracą, bo mniejsza aktywnośc firm to dla nich mniejsze zyski, a do tego już udzielone kresdyty spłacają sie gorzej i trzeba tworzyć rezerwy. Media w recesji tracą, bo firmy widząc spowolnienie zaczynają ciąć koszty, a koszty reklamy w mediach ciąc dośc łatwo, bo reklama nie jest elementem niezbędnym dla funkcjonowania firmy. że generalnie jest lepiej niż się spodziewano. Wydaje się, że to że jest lepiej akcje banków już zaużyły. Od dołków lutowych do dzisiaj akcje banku z WIG20 podrożały średnio o 114,6%. Tymczasem akcje spółki medialnej w tym czasie podrożału średnio tylko o 65%. To wzrost taki sam, co indeksu WIG20, w skład którego wchodzi więc sporo spółek zupełnie niecyklicznych ( TPSA, Bioton, Cyfrowy Polsat ) Ale wygląda na to, ze spółki mediowe są gotowe, żeby dystans do banków nadrobić.



Brak komentarzy: